@senkendinibul

...

"Cem OL-mak"!

...


      BİR OL-mak ,
 BÜTÜN OL-mak,
     Toplanmak mânâlarına 
gelen CEM OL-MAK;
      anlam itibâriyle dâirenin,
 kendi içine dönmesi,hareketi
ve binlerce ışık mesâfesine
yayılan ve ayrılan,ayrışmış 
olan parçaların ve noktaların
tekrar merkeze geri
 çağrılması hâdisesidir.

VECD İÇİNDE
ALLAH İLE
   BİR OL-MAKTIR!..

"Nerede bulunursanız
Allah sizinle berâberdir."
BAKARA/115. AYET

Bütün varlık ve yaratıkları
HAKK ile BİR görerek,
birinin varlığını,diğerine 
engel olmadan;
ÇOKLUKTA BİRLİĞİ,
(kesrette vahdet)
BİRLİKTE ÇOKLUĞU
(Vahdette kesret)
müşâhade etmektir...
(CEM' UL-CEM)
Her şey HAKÎKÂT ÜZRE,
HAKK İLE KÂİMDİR!..

Tasavvufî makâm ve 
hallerin tasnifinde
cem üç mertebede
incelenmiştir;

Nitekim bütün bilgiler de
tek bir noktada toplanmış
ve ledûnnî ilim içinde
 yok olmuştur.
Bu mertebede iken 
yolcu,HAKK' ın varlığına
delil arayamaz
 hâle gelmiştir...(
(Cemu'l-İlm)

Bir damla sudan ve 
topraktan meydana gelen 
FÂNÎ VARLIĞIN, HAKK' IN
VARLIĞINA ERMESİDİR...
(Cemu'l-vücud)

HAKK' ın ZÂTI' nda,
 fânî olarak iki ayrı varlık
 görmekten kurtulmaktır.
(Cemu'l-ayn veya aynü'l-cem)
Bu makam saliğin fenâsıdır...

Zirâ; varlık kaydından
kurtulmak mümkün 
olmayacağından,VUSLÂT
hâsıl olmuş ve CEM
 gerçekleşmiştir...

Cem' in en üst derecesi
ise "Cem' ul-cem" dir.
Sâlik;bu hal üzre olduğunda
her şeyi hakîkâti üzre,HAKK ile
kâim görerek her hak sahibine
hakkını verir...

Cem nazarıyla baktığı
 içindir ki eşyanın da ,eşya ile 
muhatâb olanın da, eşyayı
 yaratanın da, farkı ve
 birliği aynı noktada birleşmiş ve
BİR EDİLMİŞ OL-UR...

Bu sûretle YARADAN,
YARATILMIŞ OL-AN arasındaki
her türlü bağ ve farkın hakkı
gözetilmiş ve TEVHİD' in 
MÂNÂsı HAKİKÂTİNE
ERMİŞ OL-UR!..

...ÖZ...